Tuesday 11 February 2014

M-Learning

Alhamdulilah, baru-baru ni telah terpilih untuk menghadiri kursus secara intensif untuk menyediakan bahan PNP yang lebih up to date. Ada orang panggil e-learning, m-learning, hybrid learning...sah la saya salah seorang yang tak tahu apa pun melainkan Power Point Slide je yang biasa digunakan. 

Penceramah yang dijemput bukan calang2 orang.. Prof Dr Mohamed Amin Embi, UKM. Beliau adalah salah seorang Prof yang telah divote sebagai top 6 out of 215  oleh World Top e-Learning Professional 2013. Menurut Prof, kita boleh mengajar or preparation class before class using blended learning or flipping the classroom. It means, student have to do activities before class using all their senses. The learning material is delivered before the class using video and higher order thinking mode. 

Alhamdulilah ilmu yang dikongsi sangat berguna dan salah satu yang saya berjaya cuba untuk masa yang singkat ini adalah powtoon. Selain itu banyak lagi perisian2 percuma yang boleh digunakan untuk menghasilkan video dan presentation dalam kelas selain power point seperti blendspace, screencasting, padlet, educreations dan lain-lain lagi. So much he shared with us in 2 days workshop. Sila klik pada URL yang diberi untuk tengok hasilnya..walaupun tak seberapa dan tak secanggih mana tp saya sangat gumbira untuk mencuba.   http://www.powtoon.com/p/eamv3Kma922/


-Selamat Mencuba-


No comments:

Post a Comment